dinsdag 14 januari 2014

It 's | coach Clark Kent 's Flying Circus

Coach Clark Kent heeft dit schitterende 897 pagina 's dikke boek gekocht dat bij het lezen beelden en beelden en beelden oproept. 

Vandaag heb ik het kort over visualisatie, en hoe dit je kan helpen! Toptip !

Het is volledig visueel gericht, élk woord zegt wat je zou moeten zien.

Ik breng dit onder je aandacht omdat in therapie aan mensen vaak gevraagd wordt om zich iets voor de geest te halen ..sluit je ogen en vertel wat je ziet bij..




Veel mensen zijn niet gewoon om te visualiseren
Veel mensen zeggen al gauw , 'ik heb niet zoveel fantasie , ik zie niks als ik me iets moet voorstellen , en dat is niet serieus genoeg voor mij'.

Toch is spelen met (onplezierige) beelden en gedachten door ze kleiner, wazig, veraf, versneld, achterstevoren, belachelijk, grappig, dom, zwart-wit, met vreemde stemmetjes, met domme figuranten, kwellende hoofdpersonages met dwaze atributen, etc.  .. te maken (visueel te manipuleren zoals jij wilt) , 

een goede manier om er stilaan afstand van te leren nemen of ze minder dwingend te maken. Het is iets dat je kunt leren doen, ook als je niet zoveel visuele aanleg hebt.

Mocht je dit boek ooit tegenkomen - en je kent de serie - dan zie je aan de hand van de beschreven scene 's (scrips) meteen dingen voor je. 
Die alles verpletterende voet zie ik vaak een dwingende gedachte van me vertrappen, splat!

groetjes van coach Clark Kent,

deze heb ik gedragen als student , 

herinnerde ik me pas toen ik 'm zopas zag op google !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Sowieso bedankt voor jouw reactie