maandag 1 juni 2020

Zelfdiscipline l Niet lullen maar poetsen, daar gaan we weer

Laat me u uitleggen dat De Coach er weer is ! 
Inleiding voor de post van vandaag is het volgende : 

Uit 'Niet Lullen Maar Poetsen' van Wim Stuyck: 

"Ik wil dit wel doen maar voor ik begin, moeten alle voorbereidingen optimaal getroffen zijn." 

Ken jij mensen die maar blijven informatie verzamelen omdat ze zich dan veiliger voelen? Het feit dat de voorbereiding (of stand van de sterren) niet helemaal optimaal is, is voor velen de basisovertuiging die het nemen van een concrete, volgende stap, verhindert.

Je kunt wel blijven wachten op een nog betere voorbereiding. 

Veiligheid | Wachten op de beste omstandigheden | Zelfonderschatting | Perfectionisme | Het moet snel gaan | Het moet aangenaam zijn | Ontspannen moet toch ook! 
.. zijn stuk voor stuk redenen om iets niet te hebben gedaan volgens Wim Stuyck.

31 mei: Uw coach is er weer !
Zoek het even op, een drietal posts geleden ging ik opnieuw beginnen bloggen .. 3 jaar geleden !
Nja. Is er een beter thema om mee te beginnen dan 'Zelfdiscipline' ? 

Een mop -  een beetje zelfspot - ik had wel zo mijn goede redenen om het bloggen even te laten.

i  Het opruimen en de verkoop van het ouderlijk huis in een ander ver landsdeel dan waar ik met mijn gezin woon. 
i  Mijn 80-jarige moeder helpen verhuizen uit een miserabele situatie, naar de zee, naar haar droom van een oude dag aan de kust. 
i  Een nieuwsoortig mobiel psychiatrisch team opzetten en beginnen met de huisbezoeken in de grootstad. We zijn een jaar fietsend bezig.

O ja, èn covid-19, corona-de-lockdown part one .. al zit de hele wereld daar mee

Wat ben ik blij weer te gaan bloggen. Ik zat niet stil want bleef véél lezen en de lessen daaruit toepassen ook. Geen pauze van de zelfhulp genomen. 

Boeken herlezen is onbegonnen werk, maar opvallende dingen er uit halen, kort schrijven en die dingen herlezen, is doenbaar en frist me op. Deze blog is mijn 'geheugen', mijn externe harde schijf. 

Voor mij was opnieuw aan-de-blog-gaan eventjes lastig omdat ik drie blogs heb/ had. Met welke gaat een mens nu voort?, uw coach heeft er even mee geworsteld. 

Ik deed uren opzoekwerk naar nieuwe blog-sites en dacht toen 'de pot op makker'. Ik haal gewoon de trekker over en neem deze omdat de lay-out nog goed is om mee te starten. 
Gewoon beginnen, niet lullen maar poetsen. 

Hoe zei ik dat ook alweer altijd?
Groeten van uw coach Clark Kent !











Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Sowieso bedankt voor jouw reactie