donderdag 20 februari 2014

Wat zou jij doen met superkrachten ? | Geef jij je jas aan deze jongen ? | Vraag het Alex Agnew


Luisterde zonet in de wagen - The Ledgend Ends | goe vur in den otto - naar standup commedian Alex Agnew over 'wat zou jij doen als je superkrachten had?' , en wélke domme dingen dat zijn die mensen zouden doen met die krachten ..
.. alles behalve de wereld redden of zich inzetten voor de mensheid zo vertelt Alex die rondvraag deed in zijn zaalshows.

Als we rondkijken hebben we echter geen super-krachten zoals vliegen, stretchen, teleporteren, kogelvrij of zeer sterk zijn, nodig.
Dit filmpje sluit aan bij mijn idee van random acts of kindness (link), waarover ik zo nu en dan blog.

Of ik mijn jas zou weg-geven aan een jongen op een bank , waarschijnlijk niet , wél mijn sjaal, wél mijn jas tijdelijk om hem heen slaan én hem veilig verder helpen (hem niet aan zijn lot overlaten).
Wegschenken i.p.v. verkopen, vooruit helpen, .. 
jawel zowaar ik je blog, Electra zei me deze week dat ze haar tafel dan maar had weggeven aan een vriendin van haar dochter i.p.v. er iets voor te vragen zoals haar man eerst voorstelde. Het idee slaat snel aan.

Ik zeg als coach wel steeds 'niet te zot doen' 'want je geeft zéker alles aan jouw kinderen,' .. 'behalve als je hen al (rot-)verwent natuurlijk'. Geef het dan maar aan anderen!

En natuurlijk denken wij altijd eerst aan geld of bezittingen weggeven, geef maar toe (ik doe dat ook).
Het gaat echter ook om dingen die je niets kosten, behalve wat inzet en tijd. 

Geven gaat ook om daden, woorden, steun, inleving, erkenning, gezelschap, kleine hulp, winkelen,  ..  Ja, daar denken wij als westerse mens niet direct aan. 

En denk niet altijd aan terug-betalen als iemand je iets geeft uit de grond van haar hart, 

pay it forward , en geef vooruit ! Doe voor iets dat jij ontvangt, anderen een plezier ..
zo gaat de bal aan het rollen , en blijft hij rollen !

Geef als niemand het ziet, zoals een echte superheld het zou doen,
 groetjes van coach Clark Kent,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Sowieso bedankt voor jouw reactie