donderdag 1 mei 2014

Chivalry is back ! Jongeren zijn weer hoffelijk.

Vandaag re-blog ik een artikel van De Redactie (VRT).
Gisteren was het in het nieuws dat jongeren traditionele normen en waarden aanhangen tegenwoordig. Als coach ontmoet ik vooral leuke jonge mensen dezer dagen, en ik ben van nature geen geweldig euforische optimist hoor. Ik moet het allemaal eerst 'zien'. Ik 'zie' het ook meer. Mensen doen kleine, betekenisvolle dingen voor elkaar. 



Het is , denk ik , ook goed dat jongeren en ouderen leren om harmonieus, duurzaam, rustig samen te leven voor elkaars goed gevoel. De samenleving kleurt elk jaar wat grijzer en dan vallen jongeren positief op.   

'Wie goed doet, goed ontmoet'  is een traditioneel gezegde dat gelukkig weer opmars maakt. 

groetjes van coach-voor-jong-en-oud Clark Kent,



"Het levende bewijs dat jongeren nog ridderlijk zijn"

wo 30/04/2014 - 11:50 Frederik DefossezDe jeugd van tegenwoordig? Die is nog steeds ridderlijk en begaan met de mensen rondom. Dat is althans de reactie op een veelvuldig gedeelde foto, genomen in een geblokkeerde lift. De oude dame in het gezelschap kan haar benen laten rusten, omdat een jongere omstander haar zijn rug aanbiedt als menselijke stoel.
Het galante gebaar deed zich voor in een verhuisbedrijf in Tampa. Toen de lift stilviel, zei de vrouw dat ze zwakke benen had waardoor ze niet lang kon blijven rechtstaan. Ze had haar worden amper uitgesproken, of Cesar Larios ging op zijn knieën zitten om als menselijke stoel te dienen voor de oudere vrouw. "Hij bleef in die houding, tot zolang de lift werd hersteld", zegt Nick Friedman, de baas van Larios tegen de Huffington Post.
Friedman is verrast met de belangstelling voor de foto. "Dit blaast me omver. De foto is al vele duizenden keer gedeeld", weet de mede-oprichter van de verhuisfirma. "Het is een oprecht gebaar. Dat maakt die foto zo sterk. En bovendien is het een antwoord op zij die vinden dat de jeugd van tegenwoordig bepaalde waardes niet meer heeft. Deze foto bewijst dat hard werken en ridderlijkheid nog steeds bestaan bij onze jeugd."


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Sowieso bedankt voor jouw reactie