THE SPEED OF TRUST - STEPHEN M.R. COVEY EN REBECCA MERRILL
MIJN VOORNEMEN VOOR 2013 IS DIT VLOT BOEK OPNIEUW TE LEZEN EN ER REKENING MEE TE HOUDEN; ZELDEN VIND JE ZO EEN DUIDELIJKE MANAGEMENTLITERATUUR DIE JE IN HET GEWONE LEVEN OOK FLINK VOORUIT HELPT
COVEY
MIJN VOORNEMEN VOOR 2013 IS DIT VLOT BOEK OPNIEUW TE LEZEN EN ER REKENING MEE TE HOUDEN; ZELDEN VIND JE ZO EEN DUIDELIJKE MANAGEMENTLITERATUUR DIE JE IN HET GEWONE LEVEN OOK FLINK VOORUIT HELPT
COVEY
Stephen M.R. Covey | ||
ISBN-nummer | 9047000877 | |
Uitgeverij | Businesscontact |
lees ook dit interview eens : http://lifecoachclarkkent.blogspot.be/2012/12/vertrouwen-interview-met-stephen-covey.html
(tekst op de achterflap) Vertrouwen is voor velen nog altijd ontastbaar, soft en een sociale waarde, maar volgens Stephen M.R. Covey (zoon van Stephen R. Covey) is vertrouwen een keihard economisch meetbaar managementinstrument. Samen met co-auteur Rebecca Merrill legt hij uit waarom vertrouwen de kritische succesfactor is van de nieuwe economie. Vervolgens laat hij zien hoe u dat vertrouwen wekt en geeft, zowel aan uw medewerkers als uw klanten, aandeelhouders en andere belanghebbenden, waardoor uw organisatie meer snelheid maakt, minder kosten heeft, meer omzet behaalt en u en uw medewerkers bovendien meer energie krijgen.
Aan de hand van dertien eigenschappen
en vijf cirkels van vertrouwen geven Covey en Merrill een routekaart om
vertrouwen op elk niveau te bereiken, om te werken aan karakter en
competenties, geloofwaardigheid te versterken en om een leiderschap te
ontwikkelen dat inspireert tot vertrouwen.
Covey vergelijkt het
vertrouwen met een vijftal uitdijende golven.
1. Zelfvertrouwen - Het principe van
geloofwaardigheid.
2.
Relatievertrouwen - Het principe van
gedrag.
3.
Organisatievertrouwen - Het principe
van afstemming.
4.
Marktvertrouwen - Het principe van
reputatie.
5. Maatschappelijk vertrouwen - Het
principe van een bijdrage leveren.
De eerste golf is de basis voor al
het andere dat volgt. De tweede golf gaat over gedragingen van mensen. Dit
heeft invloed op alle andere golven.
Niveaus van zelfvertrouwen
De 4 kernzaken om geloofwaardig te
worden of blijven, zijn:
1. Integriteit - bent u congruent?
2.
Intenties - wat is uw agenda?
3.
Capaciteiten - bent u relevant?
De niveaus / kernzaken om geloofwaardig te worden of blijven.
een boek waar je echt iets aan hebt !
BeantwoordenVerwijderen