Foto: WAPT News
Net op het moment dat een doodverklaarde man gebalsemd zou worden, is hij wakker geworden in zijn lijkzak. Walter Williams begon meteen hevig om zich heen te trappen en maakte zijn familie zo dolgelukkig.
Walter Williams werd woensdag gevonden in zijn woning in het Amerikaanse Lexington. De lijkschouwer kwam ter plaatse en verklaarde de man dood. ‘Ik zag ze hem uit zijn huis halen en in de lijkzak stoppen’, zegt Eddie Hester, de neef van Williams, aan WAPT News. ‘Ik schrok dan ook enorm toen ze mij wat later belden om te zeggen dat het nog te vroeg was voor hem om te sterven. Ik begreep het niet, maar blijkbaar was hij dus wakker geworden.’
Het was pas net voor de balseming dat hij wakker werd, in een lijkzak in het funerarium. Vermoedelijk was zijn pacemaker gestopt en wat later weer in gang geschoten. ‘Het is een mirakel’, zei de lijkschouwer.
Bekijk de reportage hier .

Het is verbazingwekkend, en ook niet. In de  1800's waren mensen bang om levend begraven te worden want de dood werd niet fatsoenlijk vastgesteld. Het is eerder bizar dat nieuwszenders liever dit uitzenden dan écht 'goed' nieuws. Of is dit 'goed' nieuws ? Er is beter .. of opwekkender, dat niet op 'de buis' of 'flatscreen' is te zien.

Groetjes van coach Clark Kent, levend-en-wel,



Tja , ik heb goed gelachen met een slimme reactie op de site van de krant De Standaard ;

"is beter dan in den oven wakker worden!"