maandag 15 december 2014

Wij staken niet, maar Vuurke Stook mocht niet ontbreken in de beleeftuin



Wij staken .. het oude rotte konijnenhok in brand
Op het (gras)matje bij mr De Mesmaeker want verkeerde boom uit gedaan





















Wij staakten en werkten wel. Wij deden vrijwilligerswerk in de beleeftuin-in-wording.
Een legertje van acht vrijwilligers en drie grondwerkers begonnen tegen negen aan het pad. Vriendelijk gezwaaid naar de stakersposten en we geraakten er allemaal probleemloos door. 
Van alle kanten gadegeslagen door bewoners, bezoekers .. zie in de bovenhoek

Tegen de middag vertrokken de eerste vrijwilligers met de noorderzon (misschien omdat ze spruitjes kregen)
, maar kwamen er nieuwe gemotiveerde helpers opdagen.

Sommigen kennen hun krachten niet
Alias ons moe en coach Clark Kent waren er met de grondwerkers van zonsopgang tot zonsondergang. Respect voor ons moe want die moest na het buttelen nog uurroosters maken. 



Uw coach is ka-pot dus laat ik de beelden spreken. 
Met stabilisé weet Wendy van wanten

Hopelijk komt de technische dienst ons nog ter hulp om de molshopen wat deftig te leggen voor de winter zodat de bezoekers een net uitzicht hebben. 
De leemgrond is zwaar, en vruchtbaar, die gebruiken we in de plantbakken .. daar kan ik deze winter sponsors en werklieden voor gaan zoeken. 

Het was te donker voor een foto van het pad, maar geloof ons 'het is af !'

Hier is er nog ene af,
uw coach kreeg juist een bericht van ons moe 'help ik kan bijna niet meer bewegen'.
Ik voel me ook strammer en strammer worden. Voordat ik helemaal verstijf :
Warme groenten aan alle vrijwilligers 





Het enige dat nog helpt is friet, rum-cola, neurofen en spierrelaxerende middelen. En voor tien het bed in !

1 opmerking:

Sowieso bedankt voor jouw reactie