zondag 7 september 2014

Je eigen Boerderijtuin | de Legnood van coach Clark Kent | Met de aars boven kokend water


Clark Kent is een boekenwurm. Uurroosters maken is zowat het enige waarover ik géén boeken wil lezen, verder verlokt gewoon elk boek tot lezen als het een leuke titel heeft of mooi uitgegeven is. Ja ook over mijn werk. Ik lees er even vaak over dan als dat ik er ben. 

Gisteren ging ik om vriend Wim te zien én voor het vermaak naar de Standaard Boekhandel Stabroek. Supergirl moest een boek hebben voor school en vader Kent rijdt er graag eens op uit (vliegen doe ik niet voor mezelf en dikwijls alleen 's nachts).

We gaan een beleeftuin maken, iets waar ik ervaring mee heb in de psychiatrie. Ik vlieg er in met ..boeken. Een tuin vraagt planning.
Live , een plank uit de winkel van Wim en Margot & co

Legnood. Door onevenwichtige voeding met te veel afval kan een kip soms geen ei leggen. De hen ziet er ellendig uit en blijft in en uit de nestkast gaan om het ei, dat vastzit in de eileider, te proberen leggen. Deze ernstige aandoening vereist direct ingrijpen, want de kip kan snel doodgaan.

ISBN 9789491853029
Smeer de aars in met vaseline. Houd de kip boven een pan met kokend water zodat de stoom de aars bevochtigt en ontspant. Verbrandt de kip niet! Als het ei in de kip breekt, kan ze een dodelijk infectie oplopen.

Kippen zijn misschien wel het leukste onderdeel van de boerderijtuin. Voor relatief weinig geld bezorgen kippen je verse, biologische eieren en veel plezier en gezelligheid in de tuin.

Mijn Noorse zus vindt haar hertjes ook leuk, die vreten ook alles wat ze zaait op. Kippen krijgen bij ons een ren, en heel soms vrije uitloop als de tuin afgeschermd kan worden.

Het welzijn van groenten en kippen en cliënten en bewoners en familie en medewerkers ligt me nauw aan het hart.

Coach Clark Kent verkeert vaak in legnood. Ik kan gelukkig mijn ei kwijt in mijn werk, en mijn eerste ambitie als vader gaat ook zonder vaseline. 

Lezen tot de Lente.

coach Clark Kent,
Een groot voorhoofd, hopelijk een teken van intelligentie





1 opmerking:

Sowieso bedankt voor jouw reactie