donderdag 25 september 2014

Stout konijn | Trouble With The Tribbles

Begin eens een beleeftuin voor mensen met dementie. Je zult te maken krijgen met interessante probleembewoners zoals het ondankbare konijn. 
Nog voor de kippen er zijn verknoeit hij al de reputatie van alle toekomstige beleeftuin-dieren, en van uw coach Clark Kent. 




Het is natuurlijk niet meneer zijn fout, oh nee. 
Bewoonster Lia vond het zielig dat de twee konijntjes elk in een apart hok zaten en zette ze bij elkaar. Hij kon zijn pootjes niet van 'haar' afhouden met een zwanger konijn tot gevolg.

Ons moe denkt dat Flappy een verkrachter is, maar geloof me dat het bij konijnen steeds wederzijds is, de viezeriken. 

Bewoonster Lia zette zijn kooi op een dag open en Flappy was lopen, 's morgens was hij er gewoon niet. Lia was zich van geen kwaad meer bewust.

We zaten ondertussen met berouwvolle medewerkers en een in de steek gelaten moeder Mini. 





Ze zouden hem gaan redden uit de bossen van Lippelo of zo. Het plan was om een affiche op te hangen met zijn foto , maar dat kon ik hen uit het hoofd praten. Ik zag de bui al hangen als dat door zou gaan, zag het al voor me dat men alle bruine konijnen uit de verre omtrek bij meneer Demesmaeker zou binnen brengen en hij per konijn een beloning moest betalen van het keukenbudget. We zouden maanden konijn met pruimen moeten eten.
Nee !



Nu coach Clark Kent deze blog maakt is alles ondertussen opgelost.

't is te zeggen;
Flappy is op een frisse zondagmorgen teruggekeerd, mager en uitgeput. Hij is er weer bovenop, en komt zijn kot zelfs niet meer uit als het deurtje open staat. Hij is niet meer zo stout, laat zich aaien.
Lesje geleerd.

Mini heeft vijf jongen. We leerden veel bij over konijnenzwangerschappen. De konijntjes worden voor een paar euro ter adoptie afgestaan en daarmee wordt Flappy gecastreerd (ouch). Misschien nog een nestje ? om een aai-konijn aan over te houden.

Zelfs meneer Demesmaeker adopteert een kleuterje, om weg te geven zegt hij maar wij weten wel beter. Vetmesten en opeten.

Nu zitten we met een hok-probleem. Er nog een hok bij ?
Via crowdfunding kochten we een tweedehands mobiel hok-met-ren.






Op het kleine grasland dat overblijft in de toekomstige tuin kan het rondgedragen worden. Grasmachines Flappy en Mini zullen dat stuk mogen onderhouden, en als ze zich wat gedragen-als-beesten dan mogen de kippen er ook komen ..en de schildpadden, en de afdelingspoes, een hond, geitjes, een hangbuikzwijn-of-twee, kikkers, een pony en een koe..

Ik krijg altijd een zenuwachtig lachje als ik het bureau van de directeur passeer of hem moet spreken. Wat hebben die konijnen nu weer gedaan ? daar gaat mijn goede reputatie.
Hij belde me daarstraks op voor een contractverandering. Nu gaan we het krijgen, dacht ik, van coach naar tuinman. Maar nee, het was voor mijn firmawagen , waarschijnlijk een ..John Deere (zoek dat maar eens op).

groentjes van uw coach Clark Kent die nog wat nachtarbeid gaat verrichten. Wee de stoute konijnen langs de baan.












Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Sowieso bedankt voor jouw reactie