zaterdag 5 januari 2013

Een nieuwe baas - Kennismakingsgesprek met spek

Deze morgen ferm uitgeslapen tot 10 en dan naar de bakker gaan zien.


















Spek met eieren en de hersens laten kraken i.v.m. de kennismakingsgesprekken met mijn nieuwe team. 

Ik heb hun een persoonlijk gesprek beloofd, om elkaars wensen te leren kennen. Als coach heb ik een ijkpunt nodig, moet ik weten wat elk individu binnen het team wilt om een teamwerking uit te bouwen (of te behouden). Ik heb ook echt interesse in de mensen.

Vele bazen maken de fout te denken dat ze iets kunnen opleggen. Nu mag ik wel veel spek met eieren eten, maar ik weet dat de kracht van leiden zit in 'de toelating' van het team om ze te 'mogen' leiden. En eerste voorwaarde daarvoor is vertrouwen.
En vertrouwen moet je opbouwen, langzaamaan, als fundament.

Verzorg je communicatie.

Net als bij mijn intentie-brief, geef ik iedereen deze week een brief met wat uitleg over het gesprek met de tweeledige bedoeling ;

  • niet mis begrepen te worden, of tenminste de communicatie positief te kaderen en niet aan het toeval of de fantasie over te laten.
  • mensen de kans te geven om te wennen aan het idee, hen zich te laten voorbereiden (als dat moet).
Hier de brief van na mijn bacon and eggs :

Je ziet wat spek met eieren kan doen met de hersens van uw coach Clark Kent


Zo kan ik na dit weekend gerust aan mijn week op die nieuwe job beginnen. 

Ook al bombardeert men mij daar met nuttige info, 
ook ik heb een plan in de pan.
CK

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Sowieso bedankt voor jouw reactie