woensdag 9 januari 2013

Nieuw werk - Wijs oudje op de afdeling psychiatrie

Wie denkt dat wijsheid enkel iets is voor slimme mensen, mensen die school genoten, kunnen lezen en schrijven, of meest van al 'hun verstand' nog hebben,
moet ik een illusie armer en een wijsheid rijker maken.

Als begeleider werk ik mijn professionele leven lang al met psychisch belaste mensen, maar zelfs de 'gekste' onder hen hebben me levenswijsheden en inzichten bijgebracht.













Vaak door hun unieke levenswandel en bestaan in instellingen of in een maatschappij die hen niet begrijpt, hebben ze wijze dingen te zeggen, of pikken ze in op zaken die alleen je psycholoog zou ontdekken. 












Ook mensen die verloren lopen, wanen, hallucineren, niet weten wie zij zijn komen verrassend uit de hoek, en zijn de moeite van een babbel waard.

Uw coach liep nog wat verloren op zijn nieuwe job en zei dat met een zuch tegen een dwalende vrouw. Ze repliceerde meteen ;

'Ach ge kent de weg en ge kent de taal, dat is al veel'

Ze gaf me een hand en duidelijk tevreden schokte ze voort.

Groetjes, coach Clark Kent



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Sowieso bedankt voor jouw reactie